DIRIS DIGIWARE

Úspora nákladov šitá na mieru - zákaznícka štúdia

W Foods Market je jedným z najväčších reťazcov supermarketov na svete av súčasnosti prevádzkuje viac ako 1000 obchodov. Špecializuje sa na maloobchod s potravinami, ale pôsobí aj v ďalších kľúčových kategóriách, ako je zdravie a krása, výrobky pre domácnosť, potreby pre domácich miláčikov atď. Vedenie spoločnosti sa snažilo identifikovať príležitosti, ako znížiť dopad podniku na životné prostredie a zachovať konkurencieschopnosť, a zároveň zvýšiť pohodlie zákazníkov a vybudovať udržateľnosť značky. Energia je pre podnik životne dôležitá a tvorí druhý najväčší prevádzkový náklad.

Produktové správy

 

VÝZVA

Podobne ako vo väčšine maloobchodných predajní potravín sa viac ako 80 % spotrebovanej energie rozdeľuje do troch kľúčových skupín: chladenie, vykurovanie, klimatizácia a osvetlenie.

Napriek mesačnému vyúčtovaniu energie nebolo predtým možné rozdeliť spotrebu podľa oblasti používania, čo bránilo prijatiu zmysluplných opatrení. Na podporu energeticky efektívnejšej prevádzky sa vedenie spoločnosti rozhodlo nainštalovať systém monitorovania spotreby energie v 530 predajniach - viac ako polovici všetkých predajní - s cieľom presnejšie merať spotrebu energie v každej z týchto troch kľúčových oblastí.

Bola to v mnohých ohľadoch významná výzva. Spočiatku z hľadiska minimalizácie prestojov, keďže riešenie monitorovania napájania bolo možné dodatočne nainštalovať len medzi polnocou a piatou hodinou ráno. Dôležité bolo tiež nájsť dostatočne flexibilný systém monitorovania napájania, ktorý by sa prispôsobil rôznym technickým zariadeniam v každom obchode.

Okrem toho testovacia základňa predajní zahŕňa budovy rôzneho veku s veľmi rôznorodými elektroinštalačnými systémami, v niektorých prípadoch pomerne zložitými. Napokon, vzhľadom na počet lokalít a ekonomické problémy bolo potrebné nájsť vhodne kvalifikovaný tím, ktorý by sa ujal nasadenia v takomto rozsahu.



RIEŠENIE

Spoločnosť Socomec - spolu so systémovým integrátorom - bola vybraná ako ideálny partner na dodanie a inštaláciu správneho riešenia pre spoločnosť W Foods Market.

DIRIS Digiware
je najjednoduchší a najefektívnejší systém, ktorý umožňuje správcom budov monitorovať energetické parametre v reálnom čase a čo najpodrobnejšie pochopiť úroveň spotreby. V každej predajni W Foods Market bol nasadený systém DIRIS Digiware, ktorý obsahoval minimálne 1 DIRIS Digiware D-70 (miestny displej s komunikáciou Modbus TCP/IP), 1 DIRIS Digiware U-10 na meranie napätia a 4-5 DIRIS Digiware I-30 s flexibilnými snímačmi na meranie záťaže.

V kombinácii so softvérovým riešením WEBVIEW od spoločnosti Socomec môžu správcovia budov pristupovať k údajom zozbieraným z meračov prostredníctvom akéhokoľvek webového prehliadača. WEBVIEW tiež umožňuje majiteľom a správcom budov efektívnejšie riadiť spotrebu energie a reagovať na meniace sa energetické požiadavky.

DIRIS Digiware je plne otvorený systém, ktorý bol tiež bezproblémovo integrovaný s existujúcim systémom riadenia budov (BMS).

Energetický manažment je neoddeliteľnou a dôležitou súčasťou údržby zariadení a priebežnej kontroly nákladov. Jednou z najväčších výziev, pokiaľ ide o znižovanie nákladov na energiu, je presne vedieť, kde sa energia využíva, a tak zabrániť plytvaniu. Systém monitorovania spotreby, ako je DIRIS Digiware, poskytuje spoločnosti W Foods Market nenahraditeľný nástroj na skutočné pochopenie energetického profilu spoločnosti a efektívne riadenie energetickej politiky. Tento systém poskytuje podrobný obraz o spotrebe energie, aby bolo možné vytvoriť stratégiu znižovania spotreby energie informovanejším spôsobom.

Prvým krokom spoločnosti W Foods Market bolo zmerať spotrebu energie každého supermarketu, aby sa vytvoril základný a porovnateľný súbor údajov. Hoci sú rozdiely medzi supermarketmi zjavné, presným meraním je možné určiť energetické profily a rýchlo identifikovať supermarkety, ktoré sa odchyľujú od bežných profilov.

Výsledok

Údaje o spotrebe energie troch supermarketov v rovnakej oblasti ukázali jasný rozdiel v nákladoch na energiu na meter štvorcový ich chladiacich zariadení HVAC. Každý supermarket mal dva chladiace zariadenia s rovnakou konštrukčnou špecifikáciou a prevádzkované pri rovnakej teplote okolia. Po analýze spotreby energie na úrovni jednotlivých predajní spoločnosť W Foods Market zistila, že supermarkety používajú rôzne stratégie prevádzky a riadenia. Spoločnosť určila najlepšiu stratégiu riadenia chladiacich zariadení porovnaním spotreby energie v jednotlivých predajniach a použila ju v supermarkete s najvyššou spotrebou. Výsledkom bolo zníženie spotreby tohto zariadenia o 20 % a ročné úspory vo výške tisícov eur.

V rámci zavádzania opatrení energetickej účinnosti je teraz spoločnosť W Foods Market schopná monitorovať výsledky týchto opatrení vrátane návratnosti investícií. Ak opatrenie prinesie očakávané úspory, bude nasadené na všetkých miestach. Tento prístup viedol k nasadeniu vysoko účinnej osvetľovacej inštalácie s úsporou spotreby energie viac ako 15 %, čo predstavuje aj ročnú úsporu niekoľko tisíc eur.

Systém DIRIS Digiware spoločnosti Socomec pomáha spoločnosti W Foods Market zaviesť stratégiu neustáleho zlepšovania na základe jej cieľov a dostupných zozbieraných údajov o spotrebe energie. Vďaka podrobným informáciám zozbieraným v reálnom čase zo zariadení na meranie spotreby energie môže spoločnosť W Foods Market presnejšie zamerať svoju stratégiu na úspory energie v budovách a zariadeniach.

DIRIS Digiware tiež umožnil spoločnosti W Foods Market získať energetickú certifikáciu - ISO 50001 - ktorá podporuje štruktúrovaný prístup k zlepšovaniu spotreby energie, ale tiež oznamuje zamestnancom a zákazníkom, že spoločnosť je skutočne odhodlaná znižovať spotrebu energie a svoju uhlíkovú stopu.

                                                                                                                                                                                                                                           *Mená boli zmenené, aby sa zachovala dôvernosť

video cannot show image

Produkty

Kontakt
Ján Marko

Obchodno-technický zástupca pre divíziu Panel

+421 911 742 456

Poslať e-mail Poslať e-mail

Zákaznícky servis

Kontaktujte nás:

phone +421 332 400 160

Poslať e-mail Poslať e-mail